Candoğan Travel - Yurtiçi ve Yurtdışı Gezi Hizmetleri
Alaçatı şube : 0232 716 00 90
0532 287 99 25
BİZE HEMEN ULAŞIN! +90(532) 111 7 333 +90(232) 381 0 066

TUR ARAMA

E-BÜLTEN KAYIT

E-Bülten’ e üye olun! Yeniliklerden ve Kampanyalardan, İlk Sizin Haberiniz Olsun!

FACEBOOK SAYFAMIZ

DUYURULAR & HABERLER

  • Önceki
  • Sonraki
Çeşme Şubemiz Açıldı
Musallah mah. 1066 sok. no :10 ÇEŞME /İZMİR
devamını oku
Çeşmeli Özbek, Taşımacılık ve Turizm İşletmeciliği
Rent A Car, Havaalanı Shuttle, Otobüs Turları, Vip Servis, Transfer, Atv Kiralama, Yat Kiralama
devamını oku
UMRE TURLARIMIZIN TARİHLERİ KESİNLEŞTİ
UMRE - KUTSAL TOPRAKLARIN İZİNDE ZİYARET VE TURUMUZUN TARİH VE FİYATLARI BELLİ OLDU
devamını oku
VİZE ALMAK ARTIK KOLAYLAŞIYOR...
Vize almak artık kolaylaşıyor...
devamını oku
ADRES DEĞİŞİKLİĞİ DUYURUSU...
devamını oku
SCHENGEN VİZESİ ALMAYI KOLAYLAŞTIRAN YÖNTEMLER
Schengen vizesi alınırken yaşanan zorluklardan kurtulmak,dahası alımı hızlandırıp kolaylaştırmanın yöntemlerini sizler için yazdık ve hazırladık.
devamını oku
Hac Takvimi Belli oldu
2015 yılı Hac Takvimi Diyanet işleri bakanlığı tarafından açıklandı...
devamını oku
CANDOGAN TRAVEL BİR ŞUBESİYLE DAHA HİZMETİNİZDE
Candoğan Travel Yeni şubesiyle hizmetinizde
devamını oku
yorum_yaz_candoğan_travel.jpg
OTEL/TATİL
üçkuyular pegasus uçak bileti
Kampanyalar
Video
KONSOLOSLUKLAR
vize_candoğantravel.jpg
Tur Sözleşme kuralları

Yararlı Tur Bilgileri

YARARLI BİLGİLER

 

Eğer Yurtdışına Gidiyorsanız 
  

   *Pasaportunuzun ve nüfus kağıdınızın bir fotokopisini çektirip, ayrı bir yerde muhafaza ediniz. (Kaybolma, çalınma anında bu size kolaylık sağlayacaktır).
   *Yanınıza , gittiğiniz ülkenin haritasını alınız. Ülkenin tanıtımı olan bir kitapçık -sözlük, size her zaman gerekli olabilir.
   *Yine gittiğiniz ülkenin Konsolosluk, Hava yolları ofisi gibi gerekli olabilecek yerlerin telefon numaralarını temin ediniz.
   *Gideceğiniz ülkenin örf ve adetlerini, mutfak kültürünü tanımaya çalışın.
   *Önemli evraklarınızı hiç bir zaman aynı yerde muhafaza etmeyin.
   *Devamlı kullanmaya mecbur olduğunuz ilaçları yanınıza alırken, reçetenizi sakın unutmayın.

 

Eğer Yurtiçi Turlara Katılıyorsanız 


-Kalacağınız otelin telefon numaralarını, adresini almayı unutmayınız.
-Evcil hayvanınızın tesise alınıp, alınmayacağından emin olun.
-Değerli eşyalarınızı teslim edeceğiniz bir kasanın olup olmadığını öğrenin. -Eğer yoksa, gerekli olmayan önemli eşyalarınızı yanınıza almayın.
-Kullandığınız ilaçları yanınıza almayı unutmayın.
-Eğer, sportif faaliyetlere katılmayı düşünüyorsanız, size gerekli olabilecek spor eşyalarınızı sakın unutmayın.
-Tatil köyü vb. turistik tesislerde yapılan özel geceler için (siyah gecesi-kırmızı gecesi vb.) kıyafet temin ediniz. Böyle bir uygulama varsa, belki de ödül kazanabilirsiniz.
-Yanınızda çocuğunuz varsa, doktorunun telefonlarını kaydetmeyi ihmal etmeyin.
-Ağrı kesici, ateş düşürücü ilaçları her yerde bulamayabilirsiniz.
-Varsa, termos, matara vb. bir kap temin ediniz.
-Günü birlik turlarda yedek kıyafet almayı unutmayınız. Özellikle trekkinglerde size mutlaka gerekli olacaktır.

Sağlığınız İçin

 
-Tercihan gölgede bulunun, cildinizi direkt güneş ışınlarından koruyun.
-Gölgede ve bulutlu havalarda bile UV ışınları vardır bu nedenle koruyucu kreminizi unutmamalısınız. Bulutlar UV ışınlarının % 80 ini geçirirler.
-Koruyucu kreminizi güneşe çıkmadan en az yarım saat önceden sürün.
-Kullandığınız üründe koruyucu faktör 15 numara veya üstü olmalıdır.
-Cildinizi yavaş yavaş güneşe alıştırarak çıkın ve koruyucu faktör ihtiva eden kreminizi, belirli bir zaman geçtikten sonra cildinize yeniden sürün.
-Su sporları yapıyorsanız suya dayanıklı ürünler ve yüksek numaralı koruyucu faktör ihtiva eden kremler kullanmalısınız.


Saat 11.00 - 16.00 arası evinizde veya gölgede durun.
 

-Saçlarınız da cildiniz gibi güneşten korunmalıdır, özellikle boya kullanıyorsanız.
-Güneş banyosundan sonra cildinizi ve saçlarınızı kullandığınız koruyucu kremlerden temizlemelisiniz.
-Bütün bunlardan sonra cildinizin en büyük ihtiyacının nemlendirici kremler olduğunu unutmayın.
-3 yaşından küçük çocukları asla direkt güneşe çıkarmayın.
-3 yaşından büyük çocuklarda ise şapka, gözlük, T-shirt ve çocuklar için özel koruyucu krem kullanmalısınız..

 

Gözünüzün arkada kalmaması için 
 

Apartmanın üst katında oturuyorsanız, apartman merdiven boşluğuna bakın. Camlardan daireye girmeye elverişli bir yer varsa camlara da demir taktırın.
Daire kapısının menteşelerini sağlamlaştırın. Menteşe vidalarını taktırmadan önce, mutlaka tutkala batırın.
Çift kapı kilidi kullanın. Gömme kilit kullanmayı tercih edin.
Daire kapısına, kilit dillerinin uzandığı kesimler arkasına ve yanına demir taktırın.
Kapının tüm çevresini saran köşeli demir kullanın. Demirleri hem kapıda, hem de kapı kasasında kullanın.
Kapıya mutlaka 170 derecelik göz merceği taktırın. Apartman içi ışıkların, evin içindeki bir düğmeyle de yakılmasını sağlayın.
Kapı arkasında alarmlı kapı zincirleri kullanın.
Tüm pencereleri ve kapıları kontrol eden alarm sistemi oluşturun.
Üst katlarda bile oturuyorsanız, balkon kapılarını kilitlemeyi ihmal etmeyin.
Evde kasa bulundurmayın. Kıymetli eşyaları mesela bir banka kasasında saklayın.
Kapı kilitlerini, alarm sistemlerini en az üç ya da dört kez kontrol edin.
Tatile çıkarken evde birisi varmış izlenimi uyandırın.
Perdeleri belirli bir açıklıkta bırakın.
Kapının önünde gazete ya da mektup birikmesini engelleyin.
Kırık ya da çatlamış camları değiştirin.
Bahçe kapısını aralık bırakmayın.
Paspas altına anahtar koymayı

Güvenli Yolculuklar İçin 
 

  Hız Kurallarına Uyun: Trafik kuralları hız limitlerine uymayı öğütler. Siz de hız limitlerine mutlaka uymalısınız, ancak diğer araçlarla aranızda çok fazla hız farkı olmamasına da dikkat edin. Akan trafiğe uygun bir hızla seyredin. Trafiği aksatacak kadar yavaş ya da trafiği tehlikeye sokacak kadar hızlı gitmeyin.
 

Şerit ihlali yapmayın: En iyi bilinen kuralardan biri olmasına rağmen genellikle şerit kullanma kuralına kimse uymaz. Aslında kural oldukça basit; yavaş araçlar sağ şeridi, hızlı araçlar sol şeridi kullanmalıdır. Eğer sol şeritten giderken önünüze sizden daha yavaş bir araç çıkarsa onu bir kere selektör yaparak uyarın. Önünüzdeki araca sağ şeritte boş bir alan bulup geçmesi için fırsat verin. Öndeki aracın tamponuna yapışıp onu tedirgin edecek derecede korna çalmaktan ve selektör yapmaktan kaçının.
 

Hoşgörülü olun: Siz de bu kurala uyun. Eğer sol şeritten giderken arkanızdan sizden daha hızlı bir araç geliyorsa, ona yol vermemek için hiçbir bahaneniz olamaz. Bir aracı sollamak amacıyla sağ şeritten sol şeride geçmeden önce, dikiz aynasından sol şeritte akan trafiği kontrol edin ve geçiş esnasında sol şeridin akış hızını uygun bir geçiş yapmaya özen gösterin. Trafikte otomobil kullanırken hoşgörülü olun. Sizden daha hızlı olarak gelen bir araca yol vermek veya agresif bir sürüşten kaçınmak,sizin için maliyeti olmayan ama trafiği rahatlatıcı bir davranıştır.

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

YURTİÇİ VE YURTDIŞI GEZİ SÖZLEŞMESİ GENEL KOŞULLARI TARAFLAR VE KONUSU

 

Söz.Tarih : .... /.... /...........

 

1 -) Bir tarafta 

Diğer tarafta tüketici/ler arasında yurt içi ve yurt dışı gezileri konusunda işbu sözleşme akdolunmuştur.

Seyahat Acentesi:  İletişim : 

Tüketici ve diğer tüketiciler adına sözleşmeyi yapan : .................................................................................................................................

Telefon: (............) ..................................................................

E-Mail [email protected]........................................................

Adres :..................................................................................................................................................................................................................................

2 -) SÖZLEŞME BEDELİ :Sözleşme bedeli KDV dahil ______________ TL, döviz cinsi karşılığı olarak.........................’dur.

2.1 Bu bedele, tur veya otel rezervasyon belgesi (VOUCHER)’da belirtilen tüm hizmetler dahildir. Otel giriş çıkış tarihleri, süreler, ulaşım detayları, pansiyon durumu yine Voucher belgesinde belirtildiği gibidir. Bunlar haricindeki turlar ve hizmetler ekstra ücrete tabidir. Gidilecek ülkelerin mevzuatlarına göre turistlerden alınması gereken vergi, resim, harç ve benzeri kamusal ödemeler ile döviz kurlarından kaynaklanan fiyat değişiklikleri tüketiciye yansıtılır. Bu durum tüketiciye derhal bildirilir. Tüketici bildirimden sonra sözleşmeden dönebilir bu durumda iptal koşulları geçerli olur yahut yapılan değişiklikleri ve fiyat üzerindeki etkisini belirtilen ek sözleşmeyi kabul eder.

3 - ) ÖDEMELER:

3.1 Kayıt anında rezervasyon bedelinin en az %35’i, bakiyenin gezinin başlamasından en geç 30 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilerek, bedelinin %35’i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.

3.2 İndirimli hizmet satın alan tüketici, hizmet bedelinin tamamını rezervasyon tarihinde ödemekle yükümlüdür.

3.3 Özel ürün ve Erken Rezervasyon indirimli hizmetlerde bakiyenin, hizmetin başlamasından en geç 60 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Kredi kartlı ödemelerde faiz, vade farkı, kur farkı ayrıca hesaplanarak ödeme planı bildirilecektir.

4 - ) İPTAL, DEVİR VE DEĞİŞİKLİKLER:

4.1 Acenta, gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil eden; gerekli yolcu sayısı kadar kesin kaydın oluşmaması ve/veya olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, sis, savaş ihtimali, öngörülemez teknik hususlar ve tüm mücbir sebeplerden dolayı geziyi iptal veya tehir edebilir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı yoktur.

4.2 Tüketici, hizmetin başlamasına 15 gün kalaya kadar turu iptal talep ettiğinde ödediği bedelin tamamı kendisine iade edilir.(indirimli, zorunlu sigorta, seyahat sağlık-vize sigortası ve Erken Rezervasyon döneminde yapılan rezervasyonlar hariç)

4.3 Gezinin başlamasına 15-8 gün kalaya kadar iptal edilmesi durumunda gezi bedelinin %35’i,7 günden sonra ise gezi bedelinin tamamını cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir. Tüketicinin, kendisi veya birinci derece akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel olan rahatsızlıkları veya ölümlerini tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi kurul raporu ile hizmetin başlamasından önce yazılı ibrazı, etmeleri durumunda katıldıkları paket tur ile ilgili yapılan ve geri alınamayacak olan ödemeler(uçak, otel gibi) düşüldükten sonra kalan tutar iade edilecektir.

4.4 Tüketici, hizmetin başlamasına tam 7 gün öncesine kadar turu istediği kişiye devredebilir. Devralan, bakiye ve devir sebebiyle doğan tüm masraflardan devreden ile beraber sorumludur. Tüketici, tüm İptal/Devir taleplerini yazılı olarak hizmetin başlangıcından evvel Acınasına sunmakla yükümlüdür.

4.5 Tüketicinin başlangıcını kaçırdığı hizmete iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda; Acenta tüketici adına yapılmış tüm rezervasyon ve hizmetleri 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.

4.6 Acenta gerekli gördüğü durumlarda Tüketiciye bildirmek kaydıyla ilan ettiği veya kayıt aldığı turları hizmetin başlamasından evvel kısmen veya tamamen iptal edebilir. Aynı sürede veya hizmet sırasında Acenta hizmet kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım araçları ile bunların hareket yerlerini, programda belirtilmiş ve gezilecek yer olarak gösterilmiş yerlerin ziyaret sıralarını değiştirebilir. Tüketici bu değişiklik ve iptalleri haklı nedenlerle kabul etmediği takdirde, rezervasyonunu iptal edip, tüketilmeyen hizmet bedellerini iade alma hakkına sahiptir. Bu durumda iptal koşulları uygulanır.

4.7 Tarifeli uçuşlarda 15 gün ve daha önceki iptallerde bilet kuralları gereği hava yolu tarafından uygulanan ceza ve kesintiler aynen tüketiciye yansıtılır. Tarifeli ve Charter uçuşlarda 15 gün ve daha sonraki iptallerde hiçbir mazeret geçerli olmayıp, uçak ücreti iadesi söz konusu değildir.

4.8) 1618 sayılı kanun gereği yapılan zorunlu seyahat sigortası bedeli 15€ (karşılığı TL)dir. Tüketici tarafından yapılan iptallerde turun başlangıcına 15 günden fazla kala iptaller ve tarih değişiklikleri dahi olsa, her bir tüketiciden bu bedel tahsil edilir.

5 - )TURUN SÜRESİ, YEME VE İÇME: Voucher(kişi, konaklama ve tur detayları) ‘da belirtildiği gibidir.

6 - ) HAREKET SAATLERİ: Uçak, vapur, tren, otobüs vb. ulaşım araçlarının hareket saatleri sözleşmenin yapıldığı tarihte geçerli olan saatlerdir. Daha sonra taşıyıcı şirketlerin yapacağı tarife değişikliklerinden Acenta sorumlu değildir. Sözleşmedeki uçak, vapur, tren, otobüs, vb. ulaşım araçlarının hareket yeri saat ve sefer sayıları geziden önce Acenta’dan kontrol edilmelidir. Herhangi bir sebepten dolayı ulaşım araçlarına bağlı olarak veya olmayan sebeplerden değişiklik yapılabilir. Acentemiz tur hareket detaylarını yolculara bildirmekle birlikte yolcularımızda bu detayları öğrenmekle yükümlüdür. Bu tura ait hareket saatleri Voucher (konaklama ve tur detayları) belgesinde belirtildiği gibidir.

6.1 Dyraklama yerleri yol güzergâhı üzerindeki dinlenme tesislerinde ihtiyaç molası verilir. Dinlenme tesisi, ne kadar sıklıkla mola verileceği gibi ayrıntılar, rehber ve kaptan şoförlerimizin inisiyatifindedir. Mola yerleri, Hava, yol ve genel şartlara bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

7- ) BAGAJ

7.1 Tura katılan tüketicinin her türlü gezide 50cm x 70cm ebatlarından büyük olmamak kaydı ile iki valiz uçaklı seyahatlerde ise 20 kg. bagaj götürme ve getirme hakkı vardır. Bagajların içinde para, kıymetli evrak ve benzeri değerli ziynet eşyaları bulundurulmamalıdır. Kaybolan bagaj içindeki kıymetli eşyadan Acenta sorumlu tutulmaz.

7.2 Kokan, akan, yanıcı veya patlayıcı vasıfları olan veya çevresine rahatsızlık veren eşyalar ile kesici delici ve ateşli silahlar ve her çeşit hayvan, Acentenin ayrıca ve açıkça yazılı izin olmadan taşıt araçlarına ve konaklanacak tesislere alınmazlar.

7.3 Acenta, kendisine yazılı olarak kıymetleri ile birlikte deklare edilerek teslim alınmış eşyanın her türlü kaybından hasarından ve çalınmasından en çok gezinin ulaşım bedeli kadar sorumludur.

8 - ) VİZE İŞLEMLERİ: Vizepasaport işlemleri tüketiciye aittir. Ancak gezinin başlamasından 2 ay önce gerekli tüm belgelerin eksiksiz olarak Acentaya teslim edilmesi halinde ücreti mukabilinde vize danışmanlık hizmeti verilebilir. Teslim edilen pasaportun tur bitiş tarihinden itibaren 6 ay geçerli olması zorunludur. Vize işlemleri tamamen konsoloslukların inisiyatifinde olduğundan Acentenin vize alınamamasından veya vizenin tur tarihine yetiştirilememesinden dolayı konsolosluk üzerinde yaptırım gücü veya edimlerini taahhüt edebilme yetkisi, aracılık görevi ve sorumluluğu yoktur. Konsolosluklardaki gecikmelerden ve değişik aksamalardan Acenta sorumlu değildir. Herhangi bir nedenle tur iptal edilirse, vize harç, masraf ve vize hizmet giderleri dışında kalan bakiye müşteriye iade edilecektir. Vizenin alınamaması iptal devir ve değişiklik sürelerinde ceza kapsamında olsa dahi tüketici cezai şartları ve bunlardan doğan tüm maddi yükümlülükleri ödemeyi kabul eder. Bu koşulları kabul etmeyen tüketiciler vize işlemlerini kendileri takip edebilirler. Ayrıca vize alınması o ülkeye giriş garanti vermediğinden, gidilen ülkede herhangi bir sebeple içeri sokulmayan veya vizeleri tamam olmasına rağmen Türkiye’den çıkmasına izin verilmeyen müşterilere herhangi bir ödeme yapılmayacak ve bu durumdan doğacak zararlardan Acenta sorumlu olmayacaktır.

9 - ) REHBER ÜCRETİ: Rehberücreti, rehber olduğu belirtilen turlarda tur bedeline dahildir.

10 - ) GENEL HÜKÜMLER: Seyahat sağlık vize sigortası hizmeti satın alan veya seyahat sigortası seyahat paketinin içinde bulunan tüketicilerin eksik veya ayıplı ifa, hasar, zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının poliçesiyle belirlenmiştir. Acenta bu teminatların içeriği, kapsamları veya uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır. Tüketici seyahat sigortasının kapsamını satış temsilcisinden almak ile yükümlüdür.

10.2 Tüketicinin, başladığı turu, hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, turu terk ettiğini Acenta yetkilisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi halde tüketici turu terk etmiş sayılmış ve hizmeti alıp kullanmış addolunur.

10.3 Tüketicinin şikayetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak yetkiliye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin özen borcudur. Tüketici’ nin şikayetçi olduğu halde hizmeti sonuna kadar kullanması şikayetçi olduğu hususlar ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır.

10.4 Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu geziye katılan tüketici (ler) de kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici(ler) bu sözleşmeyi okuyup kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Buna rağmen, sözleşmede bizzat imzalarının olmadığı gerekçesiyle geziye katılan tüketici (ler) in Acenta aleyhine ve katılmış oldukları gezi ile ilgili dava ve takipler ve acentenin tüketiciye bu sözleşmede yazılı hususlar dışında bir bedel ya da tazminat ödemek zorunda kalması halinde acentenin sözleşmede imzası bulunan tüketici(ler) ye ödemiş olduğu fazla miktar için rücu hakkı mahfuzdur. Bu geziye katılan tüketici(ler) imzalamış olmasalar dahi taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog, internet sitesi ve ilanlar nedeni ile öğrenmiş, geziye bu sözleşme şartlarında katılmayı taahhüt etmişlerdir.

10.5 Sözleşmenin tüketicide kalan kopyası ile acentede kalan kopyası arasında çelişki olursa Acentada kalan kopya kayıtları esas alınacaktır. Tüketici, rehber, tesis, acente ve ulaşım aracı yetkililerinin satın alınan hizmetle ilgili bildirdiği kurallara uyacağını;3.kişilerin can, mal ve huzuruna saygı duyacağını aksi takdirde hizmeti haklı nedenle alamayacağını ve iade hakkının bulunmadığını kabul eder.

10.6 Bu sözleşmede yazılı olmayan hususlardan 1618SY.4077SY.,4288SY.,2634SY.,IATA,IHA,UFTAA konvansiyon hükümleri, Sivil Havacılık kanunu, BK.,TTK.,Türkiye’nin dahil olduğu uluslararası sözleşmeler ve bunlara bağlı olarak çıkartılımış tüzük, yönetmelik, genelge ve tebliğler ile uluslararası kabul gören Frankfurter Tabelle’nin Türkiye’deki tatbik bulan TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri tatbik olunacaktır.

11- )Tekne Konaklamalı Dalış Turu:Tekne konaklamalı dalış turlarında uyulması gereken kurallar aşağıda yer almıştır. Tekne konaklamalı turlara katılan tüketiciler aşağıdaki şartları kabul ederek tüm kurallara uyacaklarını taahhüt ederler. Yapılacak dalışlarda grup liderleri tam yetkili olup, ikazlarına ve uyarılarına kesin olarak uyulmalıdır.

11.1 Tüm dalışlarda Buddy/Arkadaş sistemi uygulanmaktadır. Asla tek başına dalış yapılmamalıdır.

11.2 Yapılacak 3 Gündüz 1 Gece Dalışı, 2.Günden sonra dalıcıda yorgunluk ve azot birikimini artırmakta, yüzey beklemelerini uzatmakta dip zamanlarını kısaltmaktadır. Bu yüzden Nitrox ile dalmak güvenliğiniz içindir. Nitrox dalış sertifikası olmayanların, turun ilk günü verilecek Nitrox eğitimin katılmaları mecburidir.

11.3 Her dalış öncesinde Nitrox veya hava dalışı için, tüpünüzün Oksijen yüzdesini analizör yardımıyla ölçmek, dalış bilgisayarına Oksijen yüzdenizi tam girmek ve dalış limitlerinizi buna göre belirlemek kendi sorumluluğunuzdadır.

11.4 Kendi güvenliğiniz için, lütfen kurallara uyunuz. Sertifikalı dalıcı olduğunuzu, eğitim aldığınızı, tüm sorumluluğun sizde olduğunu unutmayınız.

11.5 Kendinizi veya aldığınız eğitimi yeterli görmüyorsanız bu bilgiyi dalış öncesi lütfen yetkili eğitmenler ile paylaşınız.

11.6 Brifinglerde aksi belirtilmedikçe dalışlar 4 grup şeklinde icra edilecektir. Dalış platformunun etkin kullanımı ve karışıklık olmaması için 1 ve 2 numaralı gruplar hazırlıklarını tamamlayarak suya girecek, daha sonra 3 ve 4 numaralı gruplar dalış hazırlıklarına başlayacaktır.

11.7 Brifing sonrası dalış lideriniz tarafından yapılacak dalış boyunca geçerli "Buddy Sistemi ve  Grup Sıralamasının"  bozulmaması ve rehber ile göz kontağını kaybetmemek sizin sorumluluğunuzda ve zorunludur.

11.8 Sertifikalı bir dalıcı olarak derinlik limitleriniz, hava kontrolünüz sadece sizin sorumluluğunuzdadır.

11.9 Tüm dalışlarınızda dalış bilgisayarı, işaret düdüğü, deko şamandırası ya da işaret SOS’inizi bulundurmanız zorunludur.

11.10 Dalış günlerinde yani 1.ve 7. Günler arasında alkol almak kesinlikle yasaktır. Alkol alındığının tespiti halinde dalıştan men edilirsiniz. Bu durumda herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.

11.11 Ardışık dalışlarda sarf edilen yoğun efor ve yüksek sıcaklık sebebi ile dehidrasyon (Su Kaybı) olacağından, dalış öncesi ve sonrası bolca su içtiğinizden emin olunuz.

11.12 Tur sırasında sağlık durumunuzda önemsizde olsa bir değişiklik, mide bulantısı, kaşıntı, isteksizlik veya diğer belirtileri Tur Liderine ve/veya Yetkili Eğitmene bildirmeniz kanuni zorunluktur.

11.13 Her dalış sonrası zorunlu olarak tutulmasını istediği dalış bilgilerini, hazırlanan listede doldurmanız mecburidir.

11.14 Herhangi bir sebepten dolayı eşinizi kaybederseniz, kayıp Buddy uygulamasını başlatın.

11.15 Eşinizde ya da sizde bir sorun oluşur ise 5 Metreye gelin deko şamandırasını yüzeye gönderin ardından dalışınızı bitirin. Pozitif yüzerliğinizi sağlayın ve SOS’inizi veya sesli sinyaliniz ile tekneye işaret verin.

11.16 Sualtında hiçbir canlıya, kayaya, zemine kısacası hiçbir şeye asla dokunmayın.

11.17 Bir hafta boyunca, bir grup olarak, kapalı bir ortamda zorlu bir macera yaşanacağından, bireylerin kurallara uyması, davranış ve sorumluluklarının bilincinde hareket etmesi gerekmektedir. Olumsuz gördükleri ve/veya hoşnut olmadıkları tüm durumları Tur Lideri ile paylaşmalıdırlar. Tüm uyarılara rağmen olumsuz davranış ve tutumlarını değiştirmeyen misafirler dalışlardan MEN edilerek, bot ile karaya gönderilir ve yerel acentamiz tarafından otele yerleştirilir. Bahsi geçen tüm bu masraflar katılımcıya fatura edilir.

11.18  Dalış turlarına katılan tüm katılımcıların DAN dalış sigortalarını kendilerinin tura katılmadan ömce yaptırmaları zorunludur.

12- ) ZORUNLU SEYAHAT SİGORTASI: 1618 sayılı yasanın 12.maddesi uyarınca; paket tur hizmeti satın alındığı takdirde paket turun eksik yada hiç verilememesi halleri (ayıplı hizmet, Acenta iflası) sigorta ile teminat altına alınmıştır. Teminat kapsamı paket tur bedeli kadardır.

Zorunlu seyahat sigortası paket turlarda tüm tüketicilere tarafımızdan yapılmaktadır.

Paket Turlar dışında kalan hizmetlerde, Tüketici dilerse konaklama hizmeti başlamadan evvel; kaza ve hastalık halinde çıkış noktasına dönüş masrafları ile her türlü kazadan doğan zarar ile tedavi masraflarını sigortalatabilir.

Bu sözleşme günü müzakere edilerek hazırlanmış olup, ayrıca gönderilen faksın tüketici tarafından imzalanması halinde de geçerlidir, taraflar sözleşme şartlarının tümünü imzaları ile kabul ve beyan ederler.

Bu sözleşme Voucher (konaklama detayları) ‘ da dahil 4 sayfadan oluşmaktadır. Tur kayıt formunda (Voucher) adı geçen tüm kişiler adına sözleşmeyi okudum anladım ve bir nüshasını teslim alarak kabul ettim.

Hizmeti alanlar ve tur kayıt formunda (Voucher) adı geçen tüm kişiler adına.

Acenta Adı/Kaşe :

 

 

Müşteri İsim Soyadı  / İmza :  

 

 

Seyahat Danışmanı Adı-Soyadı /  İmza : 

 

 

Turizm Tüketicileri Taleplerini Değerlendirme Amaçlı Kütahya Çizelgesi

1.BÖLÜM

BAŞLANGIÇ

AMACI VE NİTELİĞİ

1. TÜRSAB Turizm Tüketicileri Talepleri Değerlendirme Çizelgesi (Çizelge), seyahat acentelerinin tüketicilere sundukları seyahat acenteliği hizmetlerinde taahhüt edilen ya da olması gereken hizmetlerin aksaması ya da eksik yerine getirilmesi hallerinde tüketicilerin bedel iade taleplerinin değerlendirilmesinde yararlanılacak bir kaynak niteliğindedir.

1.1. Çizelge, ulaşım, konaklama, şehir ya da çevre turu, ağırlama, refakat, karşılama ve rent a car hizmetlerinden en az ikisini içeren seyahat acentesi ürününün tek bir fiyat altında tüketiciye pazarlandığı ve bu özellikleri nedeniyle "paket tur" olarak anılan hizmetler için kullanılacaktır.

1.2. Çizelge ayrıca, seyahat acenteleri tarafından sunulan seyahat acenteliği faaliyeti içinde bulunan herhangi bir hizmetin münferiden sağlanması durumunda da kullanılacaktır.

1.3. Konaklama ya da eğlence gibi turizm ürünlerinin üreticileri tarafından bağımsız olarak tüketiciye sunulduğu hallerde Çizelge, kıyasen uygulanabilir. Ancak, bu gibi hallerde sorunun çözümünde Çizelgeye göre sonuç alındığı ileri sürülemez.

1.4. Seyahat Acenteliği hizmetlerine katılma amacı gezmek ve dinlence olabileceği gibi, ticari, dini, eğitim, sağlık, toplantı, sportif ya da kültürel bir nedene dayalı da olabilir. Bu haller, çizelgenin uygulanmasını engellemez.

UYGULAMA ALANI SINIRLARI

2. Çizelge, gerçekleşmiş seyahatlere ilişkin olarak tüketicinin satın aldığı seyahat acenteliği hizmetlerinin değerlendirilmesinde uygulanır.

2.1. Gerçekleşmeyen, katılınmayan ya da iptal edilen seyahat acenteliği hizmetlerine ilişkin taleplerde Çizelge kullanılamaz.

2.2. Tüketici tarafından seyahat acenteliği hizmetinin satın alınma amacına yönelik ürünün esas özelliğini değiştirmeyen ve bu çizelgeye göre eksiklik miktarı %50 nin altında olan eksiklik iddiasına dayalı olarak yarıda bırakılmış hizmetler için bu Çizelge hükümleri uygulanmaz.

ÇİZELGENİN TARAFLARI

3. Çizelge, taraflardan ürün sunucusunun ve satıcısının seyahat acentesi, diğer tarafın ürünü satın alan ve hizmetten yararlanan (tüketici ) olduğu olaylara ilişkin taleplerin değerlendirilmesinde uygulanır.

3.1. Hizmetin başkası adına satın alınması, hizmeti satın alan kişi ile hizmete katılan kişinin farklılığı halinde, tüketici sıfatı hizmetten faydalanan kişiye aittir.

3.2. Hizmetten faydalanan kişi, reşit ve mümeyyiz değilse, bu kişi adına veli ya da vasisi başvuru hakkını kullanabilir.

UYGULAYACAK ORGAN

4. Tüketici taleplerinin doğrudan seyahat acentesine ya da TÜRSABa, ya da başka makama iletilmiş olması talebin değerlendirilmesinde Çizelge hükümlerinin uygulanmasını etkilemez.

4.1. TÜRSAB Tahkim Kurulu ya da Tüketici Komisyonları, kendilerine iletilen tüketici taleplerini değerlendirmede bu Çizelge hükümlerini esas alır.

4.2. Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ya da Tüketici Mahkemelerinin tüketici taleplerini değerlendirmede bu Çizelge, sektörel örf ve adeti somutlaştıran nitelikte olması nedeniyle başvurulacak kaynaktır.

ÇİZELGE VE TAZMİNAT DAVALARI

5. Tüketicinin seyahatin gerçekleşmemesi, seyahatin tamamının amacı açısından gereksiz hale gelmesi veya esaslı unsurlarından yoksun olması nedeniyle tüketicinin seyahatten vazgeçmesi, seyahatin ürün sahibi tarafından iptal edilmesi durumlarına ilişkin maddi ve manevi tazminat taleplerinde bu çizelge hükümleri uygulanamaz.

KANITLAMA YÖNTEMİ

6. Eksiklik iddiası tüketiciye reklam, broşür ve diğer tanıtım araçları ile ve sözleşme ile taahhüt edilen unsurların veya mevzuat ve yaygın örf gereği olması gerekli unsurların eksik olması durumunda değerlendirmeye alınır.

6.1. Eksiklik iddiasına konu unsur, mevzuat ve yaygın örf gereği olması gereken bir unsur değilse bu unsurun tüketiciye taahhüt edildiği yazılı veya basılı belge ile kanıtlanmak zorundadır.

6.2. Eksiklik iddiası fotoğraf gibi belgeler ve/veya tüketiciler dışında bir ilgilinin de imzası ile düzenlenmiş tutanak ile kanıtlanır.

TALEP HAKKI SAHİPLERİ

7. Eksiklik iddiası bu eksiklikten dolayı alıp kullanacağı hizmetleri alamayan kişilerce ileri sürülebilir.

İKAME İNDİRİMİ

8. Eksiklik iddiasına konu unsur, tüketiciye ayrı bir külfet ve zahmet getirmeden ürün sahibi tarafından başka işletmeden alınarak tüketiciye sunulmuşsa iade toplamı % 50 azaltılır.

KAVRAMLAR

9. Çizelgede yer alan kavramlar ile bazı turizm terimleri aşağıdaki hususları ifade eder:

Çizelge: TÜRSAB Tüketici Taleplerini Değerlendirme Çizelgesini,
Tur: Seyahat acentesinin kalkış ve varış noktaları içeren programlı organize faaliyetlerini
Seyahat Acentesi:1618 s. Kanuna uygun olarak kurulmuş işletmeyi,
Tüketici: 4077 s. Kanuna göre tanımlanan tüketiciyi,
TÜRSAB: Türkiye Seyahat Acenteleri Birliğini,
TÜRSAB Tahkim Kurulu: TÜRSAB İç Tüzüğü uyarınca oluşturulmuş ve HUMK
hükümlerine uygun yargılama görevini yerine getiren kurulları,
TOAR Komitesi: Tüketici – Otel- Acente – Rehber İlişkileri Komitesi Rehber: Turizm Bakanlığı mevzuatında Profesyonel Turist Rehberi olarak tanımlanan ve Profesyonel Turist Rehberi Kokartı sahibi kişileri, Seyahat Acentelığı hizmetleri: Kar amacı ile Yerli ve yabancı turistlere yönelik olarak sunulan konaklama, ulaşım, yeme, içme, eğlence, transfer, gezi, sportif faaliyet, araç kiralama hizmeti, bilet satışı veya rezervasyon, yurt içi ve yurt dışına turlar, yurt içi ve yurt dışında toplantı ve kongre organizasyonu, inanç turizmi, hac ve umre organizasyonu, yurt dışına sağlık ve eğitim organizasyonu, vb. hizmetler
Single ( Tek kişi ) konaklama: Bir konaklama tesisinde tek kişi konaklama,
Double ( Çift kişi) konaklama: Bir konaklama tesisinde, birer kişilik iki veya iki kişilik tek yataklı odada iki kişi konaklama,
Triple ( Üç kişi ) konaklama: Bir konaklama tesisinde iki kişilik odaya bir yatak ilavesi ile veya oda durumuna göre içinde üç kişilik yatak bulunan odada konaklama,
Single Supplement (Tek kişi Farkı) : Bir konaklama tesisinde, odanın tek kişi tarafından kullanılmasında ödenen fark
Ekstra Bed (İlave yatak) : Bir konaklama tesisinde odanın normal yatak düzenine ilave olarak konan yatak,
(BB) (OK) ( Oda Kahvaltı ) Konaklama: Oda ile sabah kahvaltısını kapsayan diğer hizmetler için ayrı ücret ödemesi gerektiren konaklama şekli,
(HB) (YP) ( Yarım Pansiyon) Konaklama: Oda ile birlikte sabah kahvaltısı ve genellikle akşam yemeğini içeren, iki öğünden oluşan, diğer hizmetler için ayrı ücret ödemesi gerektiren konaklama şekli,
(FB) (TP) ( Tam Pansiyon) Konaklama: Oda ile birlikte sabah kahvaltısı, öğle ve akşam yemeğinden oluşan üç öğün yemeği içeren diğer hizmetler için ayrı ücret ödemesi gerektiren konaklama şekli,
Her şey dahil (All Inclusive ) : Oda ile birlikte, konaklama tesisinin belirlediği şartlar çerçevesinde yemek ve içeceklerin sınırsız ve ücretsiz sunulduğu konaklama şekli,
Rezervasyon: Tüketiciye sunulan seyahat acenteliği hizmetinin türünü, başlangıç ve bitiş tarihlerinin belirtilerek ve genellikle ön ödeme alınarak yapılan yer ayırma işlemi,
Voucher: Tüketici ile acente arasında imzalanan sözleşmeye istinaden hazırlanan konaklama, ulaşım, rehberlik hizmetleri, yemek durumu v.s. gibi ayrıntıların belirtildiği, genellikle ilgili hizmetin alımı sırasında tüketici tarafından ilgili kişiye verilen belge,
Check In :
Otel için; Genellikle 12.00- 13.00 sonrası konaklama tesisinde odaya yerleşme,
Uçak için; Uçak yolculuklarında, havaalanlarında, belirlenen süreden önce bilet kontrolü ve bagaj işlemlerinin yapılması ve uçuş kartı ( boarding pass) n alınması
Check Out: Genellikle 12.00 öncesinde konaklama tesisinden ayrılma,
Açık Büfe: Davetlilerin veya müşterilerin önceden hazırlanmış büfedeki yiyecek ve içeceklerden dilediklerini, istedikleri miktarda alabildikleri düzenleme biçimi,
Set Menü: Belirli bir menü oluşturularak aynı menünün tüm misafirlere aynı verilmesi,
Continental Kahvaltı: Sıcak içeceklerden biri, meyve suyu, tereyağı, reçel ve ekmekten oluşan kahvaltı,
Alakart: Yemek tesislerinde, yemeğin tesisin menüsünden müşteri tarafından tercihine göre seçilmesi,
Animasyon: Seyahat eden veya konaklama tesislerinde kalan müşterilerin hoşça vakit geçirmesini sağlamak amacıyla yapılan tüm etkinlikler,
Plaj: Yüzmeye ve güneşlemeye uygun deniz, göl ve nehir kıyılarındaki tesisli düzlük alan,
Denize sıfır: Deniz ile konaklama tesisi arasında bina veya üzerinden taşıt geçen herhangi bir yol bulunmaması,
Incentive Tur: Çeşitli firmaların motivasyon amacı ile çalışanlarına veya bayilerine v.s. verdikleri teşvik gezileri,
Tur programı: Önceden belirlenerek kalınacak tesis, yemekler, kullanılacak güzergah ve ulaştırma araçlarının, gezilecek ve görülecek yerlerin belirlendiği gezi öncesinde tüketiciye verilen program,
Paket tur: Ulaşım, konaklama, şehir ya da çevre turu, ağırlama, refakat, karşılama ve rent a car hizmetlerinden en az ikisini içeren seyahat acentesi ürünün tek bir fiyat altında tüketiciye sunulan tur
Panoramik tur: Şehirlerin tanıtımı için otobüs ile yapılan ve genellikle müze ve ören yerine girilmeden yapılan geziler,
Ekstra tur: Yarım gün, tam gün veya gece turu şeklinde, rehberlik, ulaşım ve verilen hizmetler dahil edilerek hazırlanan ve belirli sayıda katılımcının varlığı halinde düzenlenen ayrı bir ücrete tabi olan tur,
Tur Lideri : Gezinin düzenli geçmesini, tur programının yerine getirilmesini ve programa dahil transfer ve şehir turlarının yapılmasını sağlayan, tur süresince acentenin temsilcisi durumunda olan yurt dışı turlar için lisan bilen acente görevlisi,
Şehir merkezi: Tüm ihtiyaçların karşılanabildiği, mağazaların ve alışveriş merkezlerinin, resmi makamların bulunduğu yer,
Yürüyüş mesafesi: Normal bir insanın yorulmadan yürüyebileceği yaklaşık 500 mt. lik mesafe
Müze: Eski eserlerin veya belli bir konudaki özgün örneklerin sergilendiği yer
Ören yeri: Doğal olaylar, savaş, yangın v.s. etkisiyle yıkılan terkedilen eski, antik yerleşme yeri kalıntısı, şehir veya kalıntısı, harabe
Charter uçuş: Belirli sezonlarda, bayram dönemlerinde, tatillerde, özel olarak sefere konmuş, hareket saati havaalanı trafiğinin yoğunluğuna göre değişkenlik gösteren uçuş,
Tarifeli uçuş: Önceden belirlenen gün ve saatlerde bir program doğrultusunda gerçekleşen uçuşlar,
No show: Müşterinin rezervasyon yaptırdığı veya satın almış olduğu hizmetleri belirlenen süreden sonra iptal etmesi veya haber vermeksizin rezervasyon yaptırdığı veya satın almış olduğu hizmetlerden yararlanmamasından dolayı ödemesi gereken tutar,

2.BÖLÜM

DEĞERLENDİRME VE UYGULAMA ESASLARI

EKSİKLİK VE AYIBI İHBAR

10. Eksiklik ya da ayıp iddiasının seyahat sırasında seyahat acentesi veya tesis görevlisine bildirilip eksiklik ya da ayıbın giderilmesinin talep edilmemesi halinde iade miktarı %50 azaltılır.

TAKDİR YETKİSİ

11. İade talebini inceleyen yetkili karar merciinin toplam iade oranını %25 arttırma yetkisi vardır.

HESAPLAMA YÖNTEMİ

12. İade oranını belirlemede yüzde hesabı, bir seyahat acenteliği hizmetinin münferiden sunulması durumunda hizmet bedeli üzerinden, paket turlarda yer alan ulaşıma ilişkin eksikliklerde ulaşım bedelinden, ulaşım dışındaki eksikliklerde ulaşım bedeli dışında kalan bedel üzerinden yapılır.

12.1. Yurt dışı veya yurt içi turlarda paket fiyat içinde ulaşım bedelinin tespiti mümkün değilse, paket fiyatının %30u ulaşım bedeli olarak hesaplanır.

12.2. Ulaşımın veya diğer hizmetlerin ayrı bedel olarak sunulduğu paketlerde her hizmete ilişkin eksiklik o hizmetin bedeli üzerinden hesaplanır.

12.3. Birbirine bağlı hizmetlerden oluşan pakete ilişkin her hizmet için ayrı olarak hesaplanan eksiklikler toplanır.

12.4. Toplam iade miktarı paket bedelini aşamaz.

ÖZEL DURUMLARIN ETKİSİ

13. İade oranları hesaplamada herkes ve her olay için aynıdır. Özel durumlar bu çizelgede bulunan esaslar çerçevesinde sonuca yansıtılır.

13.1. Şeker hastalığı, fiziksel engellilik, gibi kendi kişisel özellikleri konusunda seyahat acentesini rezervasyon sırasında bilgilendirdiği ve bu özelliklerin seyahat acentesi tarafından sözleşmeye kaydedildiği ve tüketiciye seyahatin buna karşın tekeffül edildiği halde tekeffül edilen hususlardaki eksikliklerde tüketicinin turu haklı sebeple yarıda bırakma hakkı olduğu gibi, çizelge hesabı % 50 arttırılır.

13.2. Konaklama ve diğer hizmetlerin bölündüğü (Anadolu turu, Kuzey Avrupa turu gibi) ve eksikliklerin hizmetlerin bir kısmında oluşması ve bu eksikliğin toplamda u aşmaması durumunda iade talebi dikkate alınmaz.

13.3. Ulaşımın paket tur süresi içinde en az %30 süreyi kapsaması durumunda ulaşımdaki aksaklık toplam paket bedelinden yapılan hesaplama ile belirlenir.

13.4. Döviz olarak satılan seyahat acenteliği hizmetlerinde iade oranlarında bedel, satışa konu döviz üzerinden hesaplanır.

13.5. Hesaplama bölümünde yer alan eksiklik gruplandırmasına uymayan ve eksikliğin bu gruplandırmaya kıyasen uygulanamadığı eksiklik iddiaları dikkate alınmaz.

SEYAHAT ACENTELIĞI HİZMETİNİN YARIDA BIRAKILMASI

14. Tüketici talebine ilişkin eksiklik ya da ayıp, seyahat acenteliği hizmetinden %50 veya daha fazla iade gerektiren miktarda ise tüketici hizmetten yararlanmamakta veya hizmeti yarıda bırakmakta haklıdır. Seyahat acenteliği hizmetinin yarıda bırakılması durumunda tüketici talebi ile tazminat, bu çizelgeye göre hesaplanır ve iade miktarı yüzde 20 arttırılır. Haklı olarak yarıda bırakılan turlarda dönüş bedeli tüketiciye ayrıca ödenir. Tüketiciyi Koruma Kanununa göre tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesi, durumun gereği olarak haklı görülemiyor ise bedel indirimi ile yetinilir.

İKAME HİZMET TEKLİFİ

15. Eksiklik ya da ayıp nedeniyle tüketici hizmeti yarıda bırakmış ya da tamamlamış olsa dahi seyahat acentesi ücret iadesi yerine ek hizmet veya yeni seyahat veya yeni bir seyahatte uygulanacak indirim önerebilir. Tüketici bunu kabul edip etmemekte serbesttir. Eksiklik için önerilecek indirim bu eksiklik için çizelgede öngörülen iade oranından az olamaz.

15.1. Seyahat acentesinin ek seyahat önerisinin tüketici tarafından kabul edilmesi halinde aynı olaya ilişkin iade veya tazmin taleplerinden vazgeçilmiş kabul edilir.

15.2. Ek seyahat olarak tazmin için tüketiciye sunulacak hizmetler, aynı seyahate katılan diğer tüketicilere sunulan hizmetlerden az olamaz.

15.3. Tüketicinin eksiklik ya da ayıp iddiasına karşı seyahat sırasında ek veya eksik ya da ayıplı hizmet yerine sunulan hizmetlerin veya indirimin tüketici tarafından kabulü halinde tüketici, eksiklik iddiasından feragat etmiş olarak değerlendirilir.

15.4. Ek hizmet veya yeni tur veya yeni bir turda bedel indirimi teklifi, teklifin reddi halinde seyahat acentesini bağlamaz ve onun aleyhine delil niteliği taşımaz.

RÜCU İLİŞKİLERİ

16. Eksiklik iddiasını ileri süren tüketici, eksiklik kimden kaynaklanırsa kaynaklansın, ürünü satın aldığı veya seyahat acenteliği hizmetini satan seyahat acentesine veya doğrudan ayıplı hizmeti sunan işletmeye başvurabilir.

16.1. Tüketiciye karşı eksiklik karşılığı, eksiklik ya da ayıbı tazmin eden seyahat acentesi bu eksikliğin kaynaklandığı ulaştırma işletmesi, konaklama tesisi veya diğer işletmelere bu zararını rücu eder.

16.2. Hizmetlerin mevzuat gereği olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle oluşan tüketici talepleri için yapılan ödemelerin nihai sorumlusu eksik hizmeti üreten işletmedir. Ancak, üretici işletme, bu eksiklikten zamanında hizmeti satan seyahat acentesini haberdar etmiş ise sorumluluk seyahat acentesinindir.

16.3. Taahhüt edilen hizmet, bu hizmetleri taahhüt etmeyen işletmeyi bağlamaz.

3.BÖLÜM

HESAP CETVELİ

KONAKLAMA HİZMETLERİ

17. Konaklama hizmetlerinde aşağıdaki eksiklikler ve ayıplar karşılığında, konaklama bedelinden belirtilen indirim oranları uygulanır.

17.1. Sözleşmeye konu konaklama tesisi standardından daha düşük standartta bir tesiste konaklama verilmesi durumunda; konaklama tesisleri arasındaki fiyat farkı + % 10,

17.2. Sözleşmeye konu konaklama tesisinden farklı bir yerde konaklama;

2 kmden 10 km ye kadar olan uzaklık için , 10 KM aşan uzaklık için %25

17.3. Konaklama tesisinin seyahat amacına ilişkin merkezlere (kumsal, çarşı gibi) belirtilenden farklı uzaklıkta olması;

17.3.1. 5 KM yi aşan uzaklık için

17.4. Aynı konaklama tesisinde ancak tüketiciye sözleşmede belirtilen oda tipinden farklı bir oda tipi sunulması;

17.4.1. Otel odası yerine apart vb.% 10

17.5. Oda-yatak özelliğinin sözleşmede belirtilenden farklı olması;

17.5.1. Tek kişi konaklama yerine iki kişi konaklama halinde ücretin tamamının iadesi,

17.5.2. Tek kişi konaklama yerine 3 kişi konaklama halinde ücretin tamamının iadesi,

17.5.3. Çift kişi konaklama yerine 3 kişi konaklama halinde ücretin tamamının iadesi,

17.6. Bir gecelik oda-yatak özelliğinin farklı olması durumunda konaklama indirimi gün sayısına bölünerek hesaplanır.

17.7. Odaların teknik ve tefriş özelliklerinin zorunlu unsurlara veya sözleşmede belirtilen niteliklere aykırı olması;

17.7.1. Banyo ve WC olmaması veya kullanılamaz durumda olması %25,

17.7.2. Manzara veya balkon olmaması(İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde) ,

17.7.3. Isıtma veya soğutma sisteminin olmaması, çalışmaması veya ihtiyacı karşılamaması kış veya yaz aylarında %20, (normal oda sıcaklığı ~20-23 o)

17.7.4. Sıcak suyun olmaması (~25o) %25, 17.7.5. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde minibar ve TV bulunmaması ,

17.7.6. Kirli bakımsız olması ve hauskeeping hizmeti olmaması ,

17.8. Konaklama tesisinin ortak alan ve özelliklerinde eksiklik olması;

17.8.1. Isıtma ve soğutma sistemlerinin olmaması veya çalışmaması yaz veya kış aylarında

17.8.2. Asansör bulunmaması veya çalışmaması durumunda zemin +3 kattan fazla tesislerde ,

17.8.3. Temizlik hizmetlerinin olmaması %20,

17.8.4. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Ek hizmetlerin olmaması (masaj, kuaför gibi) durumunda her ek hizmet için %2, azami

17.8.5. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Tesislerdeki ünitelerde eksiklik (sauna, tenis kortu, spor salonu, golf, Yelken, sörf, dalış okulu ve malzemesi olmaması gibi) durumunda her ünite için %5, azami ,

17.8.6. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Açık Yüzme havuzunun olmaması veya kullanıma kapalı olması (yaz ayları için) %20,

17.8.7. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Kapalı yüzme havuzunun olmaması veya kullanıma kapalı olması(kış ayları için) %20,

17.8.8. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Çocuk bakım yeri ve olanağının olmaması ,

17.8.9. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilen Plaj olanaklarının olmaması halinde %30

17.8.10. Hava koşullarından kaynaklanan sebepler hariç taahhüt edilen liftlerin çalışmaması veya kar kayağı teknik olanaklarının olmaması mevsiminde %25,

17.8.11. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Terapi ve termal hizmetlerinin olmaması %30,

YEMEK VE EĞLENCE

18. Yemek ve eğlence hizmetlerine ilişkin eksikliklerde aşağıdaki iade oranları uygulanır:

18.1. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Eğlence yeri ve olanağının olmaması (disko, gece kulübü, animasyon) her eksiklik için %5, azami ,

18.2. Yeme – içme hizmetlerinde tesislerde belirlenen saatler dahilinde alınamayan her öğün için günlük konaklama bedelinin % 10 u

18.3. Yerleşim merkezleri dışındaki apart otellerde müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayan satış ünitesi bulunmaması halinde % 15,

ÇEVRE ÖZELLİKLERİ

19. Tesislerin çevresel özelliklerine göre oluşan eksikliklerde aşağıdaki iade oranları uygulanır:

19.1. Konaklama tesisi içinde inşaat faaliyeti olması % 30,

19.2. Konaklama tesisi ile müştemilatı veya şehir ve kamu kullanımındaki yerler arasında kullanıma açık yol bulunmaması ,

19.3. Konaklama tesisinin 50 m yakınında rahatsızlık veren boyutta açık çöp alanı bulunması %5,

19.4. Konaklama tesisi içerisinde sürekli ve şiddetli gürültü kaynağı bulunması %5,

TUR HİZMETLERİ

20. Tur hizmetlerinde eksiklik durumunda aşağıdaki iade oranları uygulanır:

20.1. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde panoramik şehir turunun yapılmaması % 5

20.2. Yurt içinde Türk vatandaşlarına yönelik turlarda tur liderinin bulunmaması;

20.2.1. Günlük çevre turlarında %25,

20.2.2. Gecelemeli turlarda %25,

20.2.3. Özel ilgi turlarında %40,

20.3.1. Yurtdışı turlarında Tur güzergahının değiştirilmesi nedeniyle tur programında belirlenen müze ve ören yerine uğranılmaması, girilmemesi, gezilmemesi veya eksik gezilmesi halinde ören yeri giriş bedeli + ,

20.3.2. Yurtiçi turlarında Tur güzergahının değiştirilmesi nedeniyle tur programında belirlenen ören yerine uğranılmaması, girilmemesi, gezilmemesi veya eksik gezilmesi halinde ören yeri giriş bedeli + %5,

20.4. Seyahat sırasında ulaştırma aracında taahhüt edilen servis, teknik donanım eksikliği %5,

20.5. Karayolu Taşıma aracı niteliğinin sözleşmeye aykırı olması halinde ulaşım bedelinin % 50 si,

20.6. Rehber, tur lideri, sürücü ve servis elemanlarının kötü davranışları %5,

ULAŞIM HİZMETLERİ

21. Karayolu ile ulaşımda, Ulaşım hizmetlerinde eksiklikler için aşağıdaki iade oranları uygulanır:

21.1. Hareket zamanının 6 saatten fazla ve 8 saate kadar gecikmesi %5,

21.2. Hareket zamanının 8 saatten fazla gecikmesi paket fiyatı/gün hesabıyla 1 günlük bedel tutarı,

21.3. İlan, reklam veya sözleşmede taahhüt edilmesi halinde Transfer yapılmaması halinde transfer uzaklığı için taksi ücreti.

22. Havayolu ile ulaşımda, Ulaşım hizmetlerindeki eksiklikler için aşağıdaki tazmin yöntemleri uygulanır.

22.1. Tarifeli uçuşlarda,

22.1.1. 4 saati aşan gecikmelerde alkolsüz içecek ikramı,

22.1.1. 6 saati aşan gecikmelerde yemek ikramı,

22.1.1. 8 saati aşan gecikmelerde konaklama verilir. Bu hizmetlerin verilmesi havayolunun sorumluluğunda olup, seyahat acentesinin teminatı altındadır.

22.2. Charter uçuşlarda, uçuştan 24 saat öncesinde meydana gelen değişiklikler yolcuya haber verilmek zorundadır. Daha sonra meydana gelen gecikmeler ile değişikliklerde tarifeli seferlere ilişkin kurallar uygulanır.

Yurt dışı uçuşlarında 2 saat, yurt içi uçuşlarında 1 saat önce havalimanında olunması gerekmekte olup, tüketicinin gecikmesi nedeniyle herhangi bir iade ve tazminat talebi olamaz.

 

 

BİZE ULAŞIN!

  • +90(532) 111 7 333
  • +90(232) 381 0 066
  • FAX: +90(232) 381 1 509
Sitede yer alan tüm metin, resim ve içeriklerin telif hakları candogantravel.com.tr sitesine aittir. Hiç bir şekilde basılı veya elektronik bir ortamda izinsiz kullanılamaz ve kopyalanamaz. Tüm tur bilgileri ve fiyatlandırma bilgileri bilgilendirme amaçlıdır. candogantravel.com.tr sitesi haber vermeksizin fiyatlarda değişiklik yapma hakkını saklı tutar...
COPYRIGHT © 2014 - TÜM HAKLARI SAKLIDIR